Ring advokaten, stekt ricotta og rosa bær

Eliche à l'avocat

On commence la semaine en se mettant au vert avec un recette qui je suis sûre vous interpellerail s’agit de pâtes à l’avocat. Monsieur est un grand fan de pâtes et moi une grande fan d’avocat, alors l’idée m’est apparue comme une évidence (ne vous inquiétez pas, je n’ai pas des vues de l’esprit…selv om !!!).  Quoi qu’il en soit, cette sauce à l’avocat est cémeuse à souhait, légerement acidulée et relevée par les baies roses, et la texture de la ricotta rôtie par dessus est une merveille !!!

Eliche à l'avocat

SÅ, envie de vous mettre au vert ?!

Ring advokaten, stekt ricotta og rosa bær

Ingredienser (Helle 2)

  • 200 g de pâtes eliche
  • 1 advokat
  • 200 g ricottaen
  • Saften av en halv sitron
  • Rosa bær
  • 1 filet d’huile d’oliven
  • Salt og pepper

Beskrivelse

Forvarm ovnen til 210°.

Legg ricottaen som den er i en ildfast form, krydre og hell en klatt olivenolje på toppen. Bake 20 minutter.

Kok pastaen i kokende saltet vann som anvist på pakken..

Tilbered sausen i mellomtiden ved å blande avokadokjøttet, sitronsaft, en klype rosa bær og en fjerdedel stekt ricotta. Krydre blandingen.

Eliche à l'avocat

Server pastaen din med avokadosausen samt stekt ricotta og rosa bær ved siden av.

God pasta !

Emilie

Legg igjen en kommentar

e-postadressen din vil ikke offentliggjøres. Obligatoriske felt er merket med *

13 Kommentarer
  • kokkeparadis
    13.1.13

    Alt dette vekker appetitten

    Jeg ønsker deg en fin avslutning på helgen

    Valerie.

  • Grenoble
    13.1.13

    Wow som jeg gleder meg til å gjøre dette ! Jeg liker også avokado. 🙂 Takk for nok en fantastisk oppskrift ! Jeg kommer garantert til å teste det.

    PS- Hvor finner du de rosa bærene? ? (Jeg tror det har vært noe "søl".’ på det første bildet. ;-P)

    • Emilie
      13.1.13

      Lol !!!
      Rosa bær, du finner dem i den økologiske butikken eller i en god matbutikk, si ifra hvis du ikke finner noen, Jeg skal bringe deg noen.
      Tusen takk kjære 😀

  • argon
    13.1.13

    Jeg bruker avokado veldig lite i matlagingen, kanskje jeg burde …. fin kombinasjon med ricotta, det må være veldig velsmakende !

  • Lolotte
    13.1.13

    Ah bah tiens, Jeg har aldri tenkt på å lage pasta med avokado! Det er en god idé!

  • Jeg elsker avokado så mye også <3 Takk !

  • Leia
    14.1.13

    En tallerken full av farger og smaker slik jeg liker dem !

  • Claire-tte
    14.1.13

    Din spreke ! Jeg elsker allerede disse to ingrediensene, Jeg er alltid nysgjerrig på å lære å lage mat forskjellig fra hverandre !

  • Lili
    15.1.13

    Åh den vakre pastaen !! Jeg kjente ikke elichene ! Takk for oppdagelsen !! Jeg kjemper for rosa bær !! En vakker oppskrift ! Kyss xx

  • Cindy
    17.1.13

    Denne retten ser veldig god ut! Jeg liker veldig godt assosiasjoner.

  • Natalie
    20.1.13

    Du skjønner ? Jeg tar igjen min 3 uker med fravær fra bloggosfæren 😉
    Dessuten vil jeg benytte anledningen til å ønske dere alle 2 og til dine følgesvenner et godt nytt år 2013, helse, lykke og fråtsing !
    Denne oppskriften kan tilpasses uten animalske produkter, hun ser perfekt ut !
    BiZ

    • Emilie
      20.1.13

      tusen takk min vakre, Jeg ser det !!!
      Godt nytt år til deg også og takk for læren din gjennom bloggen din, du så at vi ble vegetarianere her !
      Kyss