Ring advokaten, stekt ricotta og rosa bær

On commence la semaine en se mettant au vert avec un recette qui je suis sûre vous interpellera… il s’agit de pâtes à l’avocat. Monsieur est un grand fan de pâtes et moi une grande fan d’avocat, alors l’idée m’est apparue comme une évidence (ne vous inquiétez pas, je n’ai pas des vues de l’esprit…selv om !!!). Quoi qu’il en soit, cette sauce à l’avocat est cémeuse à souhait, légerement acidulée et relevée par les baies roses, et la texture de la ricotta rôtie par dessus est une merveille !!!

SÅ, envie de vous mettre au vert ?!
Ring advokaten, stekt ricotta og rosa bær
Ingredienser (Helle 2)
- 200 g de pâtes eliche
- 1 advokat
- 200 g ricottaen
- Saften av en halv sitron
- Rosa bær
- 1 filet d’huile d’oliven
- Salt og pepper
Beskrivelse
Forvarm ovnen til 210°.
Legg ricottaen som den er i en ildfast form, krydre og hell en klatt olivenolje på toppen. Bake 20 minutter.
Kok pastaen i kokende saltet vann som anvist på pakken..
Tilbered sausen i mellomtiden ved å blande avokadokjøttet, sitronsaft, en klype rosa bær og en fjerdedel stekt ricotta. Krydre blandingen.

Server pastaen din med avokadosausen samt stekt ricotta og rosa bær ved siden av.
God pasta !
Emilie








kokkeparadis
13.1.13Alt dette vekker appetitten
Jeg ønsker deg en fin avslutning på helgen
Valerie.
Grenoble
13.1.13Wow som jeg gleder meg til å gjøre dette ! Jeg liker også avokado. 🙂 Takk for nok en fantastisk oppskrift ! Jeg kommer garantert til å teste det.
PS- Hvor finner du de rosa bærene? ? (Jeg tror det har vært noe "søl".’ på det første bildet. ;-P)
Emilie
13.1.13Lol !!!
Rosa bær, du finner dem i den økologiske butikken eller i en god matbutikk, si ifra hvis du ikke finner noen, Jeg skal bringe deg noen.
Tusen takk kjære 😀
argon
13.1.13Jeg bruker avokado veldig lite i matlagingen, kanskje jeg burde …. fin kombinasjon med ricotta, det må være veldig velsmakende !
få meg til å bite
13.1.13Hei jenter! Jeg gir stafettpinnen til deg :
http://faismoicroquer.blogspot.fr/2013/01/2-ou-3-choses-que-je-sais-delle.html
Lolotte
13.1.13Ah bah tiens, Jeg har aldri tenkt på å lage pasta med avokado! Det er en god idé!
Nadi[Kunst]Design
14.1.13Jeg elsker avokado så mye også <3 Takk !
Leia
14.1.13En tallerken full av farger og smaker slik jeg liker dem !
Claire-tte
14.1.13Din spreke ! Jeg elsker allerede disse to ingrediensene, Jeg er alltid nysgjerrig på å lære å lage mat forskjellig fra hverandre !
Lili
15.1.13Åh den vakre pastaen !! Jeg kjente ikke elichene ! Takk for oppdagelsen !! Jeg kjemper for rosa bær !! En vakker oppskrift ! Kyss xx
Cindy
17.1.13Denne retten ser veldig god ut! Jeg liker veldig godt assosiasjoner.
Natalie
20.1.13Du skjønner ? Jeg tar igjen min 3 uker med fravær fra bloggosfæren 😉
Dessuten vil jeg benytte anledningen til å ønske dere alle 2 og til dine følgesvenner et godt nytt år 2013, helse, lykke og fråtsing !
Denne oppskriften kan tilpasses uten animalske produkter, hun ser perfekt ut !
BiZ
Emilie
20.1.13tusen takk min vakre, Jeg ser det !!!
Godt nytt år til deg også og takk for læren din gjennom bloggen din, du så at vi ble vegetarianere her !
Kyss