Ferskenmuffins, hasselnøtter og fersk ost

Muffin aux pêches

Voici aujourd’hui un petit muffin qui fait le trait d’union entre l’été et l’automne, les dernières pêches avec les premières noisettes. Ces dernières viennent du jardin de belle-maman et qui ont été grillées pour apporter au muffin un petit goût torréfié.

Muffin aux pêches

Le cœur de fromage frais est une vraie surprise et apporte beaucoup de fondant et de douceur à l’ensemble.

Un muffin ça vous tente ?!

Ferskenmuffins, hasselnøtter og fersk ost

Ingredienser (Helle 12 muffins)

  • 250 g mel
  • 150 g de fromage frais
  • 100 g rørsukker + 3 c. til s.
  • 50 g kornflak
  • 50 g de noisettes grillées hachées
  • 15 cl kjernemelk
  • 12,5 cl olje
  • 2 store egg
  • 2 c. ved c. bakepulver
  • 1 c. ved c. bikarbonat av soude
  • 3 ferskener

Beskrivelse

Forvarm ovnen til 200°.

Bland melet sammen, sukker, les noisettes, kornflak, gjær og natron.

Lavez et découpez les pêches en quartiers, réservez-en 12 et coupez les autres en gros morceaux. Bland ferskenbitene inn i melblandingen.

I en annen beholder, pisk eggene med kjernemelken og oljen og tilsett deretter dette preparatet i melblandingen. Bland uten å overarbeide deigen.

Hell røren i muffinsformer eller muffinsformer som ikke kleber til den er halvfull og tilsett en teskje kremost. Dekk med resten av deigen og legg en ferskenkive på toppen. Dryss over litt sukker.

Muffin aux pêches

Bake 20-25 minutter.

Emilie

Legg igjen en kommentar

e-postadressen din vil ikke offentliggjøres. Obligatoriske felt er merket med *

30 Kommentarer
  • Lolotte
    6.10.12

    olalalala som ser bra ut!

  • Marie
    6.10.12

    Seriøst, det frister meg! 😀
    Bakverk med fersk ost minner meg mye om de fra Ungarn, veldig gode minner. 🙂

    • Emilie
      7.10.12

      Ja jeg elsker det, det minner meg også om morgenbakverk fra østlige land !
      Kyss kysser Marie

  • Veldig hyggelig forening… Jeg noterer

  • Veldig hyggelig forening… Jeg noterer !

    • Emilie
      7.10.12

      Takk skal du ha jordbær og basilikum 😀

  • Carine
    6.10.12

    De er super appetittvekkende !

  • saftige tes muffins 🙂

  • Huff
    6.10.12

    Nam nam, disse muffinsene er gode 😉

    • Emilie
      7.10.12

      ja ja jeg bekrefter til deg LeeYaa 😉

  • Liz
    7.10.12

    å ja det frister meg!!!

  • patchcath
    7.10.12

    en behagelig smak for en dag som ikke ser bra ut

    • Emilie
      7.10.12

      Så vi må trøste oss selv !!!

  • Lily Bakeri
    7.10.12

    Ideen om et ferskosthjerte, det er gjennomtenkt! Ferskenene dine er flotte på bilder 🙂

    • Emilie
      7.10.12

      Tusen takk Lili for komplimentene 😀

  • Lili
    7.10.12

    Hopp hopp, er årsaken til connu, Jeg stjal en fra deg, mmmm !! Vakre muffins, merci !! Kyss xx

  • Nelly
    8.10.12

    Det er utrolig, veldig original og jeg er sikker på at det må fungere fantastisk !

    • Emilie
      8.10.12

      Tusen takk Nelly 🙂
      Ja du har rett det fungerer fantastisk !!!

  • Rôôôô, Jeg må prøve denne, den må være så god! Jeg har en muffinsoppskrift med topp ricotta, det må være litt fra samme familie!

  • Thumb sin blogg
    9.10.12

    Alt er perfekt ! Noen av ingrediensene fortjener litt mer oppmerksomhet.
    takk for at du delte!

  • Cecilekokker
    8.10.15

    Et lite spørsmål : i ingredienslisten er det mandler men ingen hasselnøtter…det er en inversjon, det er det ? Det er nødvendig å erstatte vekten 50 gr ristede mandler hakket av like mange hasselnøtter ?
    Takk på forhånd.

    • Emilie
      8.10.15

      Ah ja du har rett Cécile det er en skrivefeil, det er rettet !

  • Jennifer
    10.8.16

    Jeg oppdaget bloggstedet ditt litt etter litt, og jeg kom over denne oppskriften som ser ut til å være morden for meg som elsker å lage desserter med fersken. Hmmmm !
    Jeg skal teste den i helgen.
    Men når du snakker om ferskost, snakker du om ost av typen St Moret/Philadelphia eller en hvitost? ?
    Takk igjen for at du deler alle disse oppskriftene med oss ​​i alle fall.

    • Emilie
      11.11.16

      En ost av typen St morêt 😉