Ferskenmuffins, hasselnøtter og fersk ost

Voici aujourd’hui un petit muffin qui fait le trait d’union entre l’été et l’automne, les dernières pêches avec les premières noisettes. Ces dernières viennent du jardin de belle-maman et qui ont été grillées pour apporter au muffin un petit goût torréfié.

Le cœur de fromage frais est une vraie surprise et apporte beaucoup de fondant et de douceur à l’ensemble.
Un muffin ça vous tente ?!
Ferskenmuffins, hasselnøtter og fersk ost
Ingredienser (Helle 12 muffins)
- 250 g mel
- 150 g de fromage frais
- 100 g rørsukker + 3 c. til s.
- 50 g kornflak
- 50 g de noisettes grillées hachées
- 15 cl kjernemelk
- 12,5 cl olje
- 2 store egg
- 2 c. ved c. bakepulver
- 1 c. ved c. bikarbonat av soude
- 3 ferskener
Beskrivelse
Forvarm ovnen til 200°.
Bland melet sammen, sukker, les noisettes, kornflak, gjær og natron.
Lavez et découpez les pêches en quartiers, réservez-en 12 et coupez les autres en gros morceaux. Bland ferskenbitene inn i melblandingen.
I en annen beholder, pisk eggene med kjernemelken og oljen og tilsett deretter dette preparatet i melblandingen. Bland uten å overarbeide deigen.
Hell røren i muffinsformer eller muffinsformer som ikke kleber til den er halvfull og tilsett en teskje kremost. Dekk med resten av deigen og legg en ferskenkive på toppen. Dryss over litt sukker.

Bake 20-25 minutter.
Emilie








Lolotte
6.10.12olalalala som ser bra ut!
Emilie
7.10.12Og det er det 😀
Marie
6.10.12Seriøst, det frister meg! 😀
Bakverk med fersk ost minner meg mye om de fra Ungarn, veldig gode minner. 🙂
Emilie
7.10.12Ja jeg elsker det, det minner meg også om morgenbakverk fra østlige land !
Kyss kysser Marie
jordbær og basilikum
6.10.12Veldig hyggelig forening… Jeg noterer
jordbær og basilikum
6.10.12Veldig hyggelig forening… Jeg noterer !
Emilie
7.10.12Takk skal du ha jordbær og basilikum 😀
Carine
6.10.12De er super appetittvekkende !
Emilie
7.10.12Takk Carine 😉
skjeen av tusen herligheter
6.10.12saftige tes muffins 🙂
Emilie
7.10.12Takk 😀
Huff
6.10.12Nam nam, disse muffinsene er gode 😉
Emilie
7.10.12ja ja jeg bekrefter til deg LeeYaa 😉
Liz
7.10.12å ja det frister meg!!!
patchcath
7.10.12en behagelig smak for en dag som ikke ser bra ut
Emilie
7.10.12Så vi må trøste oss selv !!!
Lily Bakeri
7.10.12Ideen om et ferskosthjerte, det er gjennomtenkt! Ferskenene dine er flotte på bilder 🙂
Emilie
7.10.12Tusen takk Lili for komplimentene 😀
Lili
7.10.12Hopp hopp, er årsaken til connu, Jeg stjal en fra deg, mmmm !! Vakre muffins, merci !! Kyss xx
Emilie
8.10.12😉 Lili !
Kyss
Nelly
8.10.12Det er utrolig, veldig original og jeg er sikker på at det må fungere fantastisk !
Emilie
8.10.12Tusen takk Nelly 🙂
Ja du har rett det fungerer fantastisk !!!
Få meg til å sprekke!
8.10.12Rôôôô, Jeg må prøve denne, den må være så god! Jeg har en muffinsoppskrift med topp ricotta, det må være litt fra samme familie!
Thumb sin blogg
9.10.12Alt er perfekt ! Noen av ingrediensene fortjener litt mer oppmerksomhet.
takk for at du delte!
Emilie
9.10.12Tusen takk Tommel 😀
Cecilekokker
8.10.15Et lite spørsmål : i ingredienslisten er det mandler men ingen hasselnøtter…det er en inversjon, det er det ? Det er nødvendig å erstatte vekten 50 gr ristede mandler hakket av like mange hasselnøtter ?
Takk på forhånd.
Emilie
8.10.15Ah ja du har rett Cécile det er en skrivefeil, det er rettet !
Jennifer
10.8.16Jeg oppdaget bloggstedet ditt litt etter litt, og jeg kom over denne oppskriften som ser ut til å være morden for meg som elsker å lage desserter med fersken. Hmmmm !
Jeg skal teste den i helgen.
Men når du snakker om ferskost, snakker du om ost av typen St Moret/Philadelphia eller en hvitost? ?
Takk igjen for at du deler alle disse oppskriftene med oss i alle fall.
Emilie
11.11.16En ost av typen St morêt 😉