Potetsalat med urter

Salade de pommes de terre aux herbes

J’adore les pommes de terre et je trouve que l’on n’y pense pas assez souvent ! J’ai trouvé de jolies petites pommes de terre au marché et comme j’avais envie de quelque chose qui change, j’ai fais cette salade. Le fondant de la pomme de terre avec le croquant des herbes c’est juste ce que j’aime.

Une recette simplissime juste pour vous donner des idées pour cuisiner différemment les pommes de terres !

Potetsalat med urter

Ingredienser (Helle 2)

  • Une vingtaine de petites pommes de terre (ou moins selon la taille)
  • 1 haug med flatbladpersille
  • Le cœur d’un cèleri branche
  • 2 sjalottløk
  • Saften av en halv sitron
  • oliven olje
  • Salt og pepper

Beskrivelse

Faites cuire les pommes de terre à l’anglaise (i kokende saltet vann og uten å skrelle dem), til du enkelt kan stikke en kniv i den (Jeg gir deg ingen koketid fordi det avhenger av størrelsen deres).

I løpet av denne tiden, vask og hakk sellerihjertet, persille og sjalottløk bland deretter alt med en god klatt olivenolje og sitronsaft. tilsett salt og pepper.

Tøm potetene og del dem i to om nødvendig og bland dem med urtene.

Salade de pommes de terre aux herbes

Serveres varm eller kald.

Emilie

Legg igjen en kommentar

e-postadressen din vil ikke offentliggjøres. Obligatoriske felt er merket med *

18 Kommentarer
  • kokkeparadis
    2.12.12

    En veldig lett salat full av gode ting
    Jeg ønsker deg en hyggelig kveld
    Valerie.

    • Emilie
      2.12.12

      ^_^ Takk frøken Valérie !
      God kveld ! Kyss

  • å ja!! Vi er store fans av potetsalat hjemme hos oss. (grønne bønner og grønnsaksmayo tilsettes vanligvis), Denne versjonen av selleri og persille appellerer virkelig til meg, og jeg er sikker på at min herre kommer til å like den.!

    • Emilie
      2.12.12

      Takk Marie, Jeg er glad du liker denne versjonen (og til Mr. også !) 😉

  • BoopCook
    2.12.12

    humm jeg liker ideen veldig godt =P

  • Lili
    2.12.12

    Hei skjønnhet !
    Vi spiser ofte poteter her, rett og slett fordi mannen min er en fan av det, og han har dagen sin (eller rettere sagt måltid) matlaging per uke… og det ender alltid i katastrofe !! Jeg sender inn oppskriften din til ham slik at han kan behandle meg igjen neste gang !
    Fulle kyss xxx

    • Emilie
      3.12.12

      Hei !
      Kult lite måltid laget av Monsieur, Jeg har ikke denne sjansen !!!
      Kysser Lili min <3

  • Jeg liker ideen veldig godt (og bildene !) En potetsalat er noe jeg virkelig liker og med alle disse urtene, det må være veldig fint ! Takk jenter for ideen !

    • Emilie
      3.12.12

      Roh tusen takk Sandrine, du gjør meg veldig glad med alle disse komplimentene 😉

  • puppougnette
    2.12.12

    for øyeblikket er jeg mer suppete, men du fikk meg til å ombestemme meg jenter!! å se en liten salat, det gjør deg sulten!! 😉
    Ha en fin kveld.
    Kyss,kyss ♥

  • Grenoble
    3.12.12

    Eller du kan gjøre det på amerikansk måte: Med en gaffel, lag flere hull i en eller to store poteter (myk). Sett i mikrobølgeovnen. mdr

    • Emilie
      3.12.12

      å ja, Jeg har aldri prøvd å koke poteter i mikrobølgeovn !

  • Jeg er helt enig med deg : vi tenker ikke ofte nok på poteter !!!
    Likevel 100 poteter jeg sier aldri NEI !!!
    Fantastiske bilder : sellerijungelen som gir et glimt av en deilig, fargerik tallerken !

    PS : Tagget av Kaderick En Kuisine, Jeg tagger deg etter tur !
    http://www.cuisinetcigares.com/article-madame-cuisine-taguee-par-venzecia-du-blog-un-amour-de-recettes-112410242.html

    Kyss, venter på nyhetene dine, Sandrine.

    • Emilie
      3.12.12

      Takk frøken, vi prøver å gjøre det !
      Kyss

  • Frøken Pigut
    5.12.12

    Det er mannen min som vanligvis spør etter poteter. Det er ikke det at jeg ikke liker det, men det "går litt over hodet mitt". Men jeg innrømmer det i salat, Jeg trenger ikke å tvinge meg selv til å spise det. Så takk for ditt koselige forslag. !

    • Emilie
      5.12.12

      tusen takk min vakre, det er sant at Monsieur krever mer enn meg også !!!