Potetsalat med urter

J’adore les pommes de terre et je trouve que l’on n’y pense pas assez souvent ! J’ai trouvé de jolies petites pommes de terre au marché et comme j’avais envie de quelque chose qui change, j’ai fais cette salade. Le fondant de la pomme de terre avec le croquant des herbes c’est juste ce que j’aime.
Une recette simplissime juste pour vous donner des idées pour cuisiner différemment les pommes de terres !
Potetsalat med urter
Ingredienser (Helle 2)
- Une vingtaine de petites pommes de terre (ou moins selon la taille)
- 1 haug med flatbladpersille
- Le cœur d’un cèleri branche
- 2 sjalottløk
- Saften av en halv sitron
- oliven olje
- Salt og pepper
Beskrivelse
Faites cuire les pommes de terre à l’anglaise (i kokende saltet vann og uten å skrelle dem), til du enkelt kan stikke en kniv i den (Jeg gir deg ingen koketid fordi det avhenger av størrelsen deres).
I løpet av denne tiden, vask og hakk sellerihjertet, persille og sjalottløk bland deretter alt med en god klatt olivenolje og sitronsaft. tilsett salt og pepper.
Tøm potetene og del dem i to om nødvendig og bland dem med urtene.

Serveres varm eller kald.
Emilie








kokkeparadis
2.12.12En veldig lett salat full av gode ting
Jeg ønsker deg en hyggelig kveld
Valerie.
Emilie
2.12.12^_^ Takk frøken Valérie !
God kveld ! Kyss
Marie // 100% Vegetabilsk
2.12.12å ja!! Vi er store fans av potetsalat hjemme hos oss. (grønne bønner og grønnsaksmayo tilsettes vanligvis), Denne versjonen av selleri og persille appellerer virkelig til meg, og jeg er sikker på at min herre kommer til å like den.!
Emilie
2.12.12Takk Marie, Jeg er glad du liker denne versjonen (og til Mr. også !) 😉
BoopCook
2.12.12humm jeg liker ideen veldig godt =P
Emilie
2.12.12Tusen takk min vakre 😉
Lili
2.12.12Hei skjønnhet !
Vi spiser ofte poteter her, rett og slett fordi mannen min er en fan av det, og han har dagen sin (eller rettere sagt måltid) matlaging per uke… og det ender alltid i katastrofe !! Jeg sender inn oppskriften din til ham slik at han kan behandle meg igjen neste gang !
Fulle kyss xxx
Emilie
3.12.12Hei !
Kult lite måltid laget av Monsieur, Jeg har ikke denne sjansen !!!
Kysser Lili min <3
Sandrine | Jordbærbasilikum
2.12.12Jeg liker ideen veldig godt (og bildene !) En potetsalat er noe jeg virkelig liker og med alle disse urtene, det må være veldig fint ! Takk jenter for ideen !
Emilie
3.12.12Roh tusen takk Sandrine, du gjør meg veldig glad med alle disse komplimentene 😉
puppougnette
2.12.12for øyeblikket er jeg mer suppete, men du fikk meg til å ombestemme meg jenter!! å se en liten salat, det gjør deg sulten!! 😉
Ha en fin kveld.
Kyss,kyss ♥
Grenoble
3.12.12Eller du kan gjøre det på amerikansk måte: Med en gaffel, lag flere hull i en eller to store poteter (myk). Sett i mikrobølgeovnen. mdr
Emilie
3.12.12å ja, Jeg har aldri prøvd å koke poteter i mikrobølgeovn !
Grenoble
3.12.12Men det er bra !
kjøkken sigarer
3.12.12Jeg er helt enig med deg : vi tenker ikke ofte nok på poteter !!!
Likevel 100 poteter jeg sier aldri NEI !!!
Fantastiske bilder : sellerijungelen som gir et glimt av en deilig, fargerik tallerken !
PS : Tagget av Kaderick En Kuisine, Jeg tagger deg etter tur !
http://www.cuisinetcigares.com/article-madame-cuisine-taguee-par-venzecia-du-blog-un-amour-de-recettes-112410242.html
Kyss, venter på nyhetene dine, Sandrine.
Emilie
3.12.12Takk frøken, vi prøver å gjøre det !
Kyss
Frøken Pigut
5.12.12Det er mannen min som vanligvis spør etter poteter. Det er ikke det at jeg ikke liker det, men det "går litt over hodet mitt". Men jeg innrømmer det i salat, Jeg trenger ikke å tvinge meg selv til å spise det. Så takk for ditt koselige forslag. !
Emilie
5.12.12tusen takk min vakre, det er sant at Monsieur krever mer enn meg også !!!