Parsa torttu {ilman maitoa}

Nous sommes en été depuis peu (bon je sais je ne vous apprends rien, sauf si vous venez de sortir d’une grotte dans laquelle vous étiez depuis 3 ans !), mais la saison des asperges n’est pas encore terminée. Nous étions en week-end à Briançon et sur le marché il y a beaucoup de marchands italiens qui vendent déjà tomates, aubergines et courgettes, mais il y avait aussi une petite botte d’asperges qui m’a fait envie. Bon j’ai aussi craqué sur des courgettes et des fleurs de courgettes magnifiques (tulevia reseptejä !) mais ça n’est pas le sujet ! Enfin voilà les presque dernières asperges de la saison ont fini en tarte, jotain, jota en ollut koskaan tehnyt (huomaat riskinottoa !), ja se on todella hieno löytö.
Sinun tehtäväsi on nyt testata !


Parsa torttu {ilman maitoa}
Ainesosat (kaada 1 tarte)
- 300 g vihreää parsaa
- 3 munat
- 20 rkl kaurakermaa
- 10 cl kauramaitoa
- Suolaa ja pippuria 5 marjoja
Taikinaa varten
- 200 g jauhoja
- 5 cl d’huile d’olive
- 1 kananmuna
- 1 hyppysellinen suolaa
Kuvaus
Kuori parsat ja valkaise se 5 minuuttia suolalla maustetussa kiehuvassa vedessä. Valuta ja anna jäähtyä.
Kuumenna uuni 180°:een.
Valmista taikina laittamalla jauhot salaattikulhoon, tee kuoppa ja lisää suola, muna ja oliiviöljy. Vaivaa, kunnes saat erittäin tasaisen taikinan (lisätä 1 ruokalusikallinen kylmää vettä tarvittaessa). Kauli taikina päälle 4 mm paksu ja laita se suorakaiteen muotoiseen torttumuottiin ja pistele se.
Asettele parsat kahteen kerrokseen taikinan päälle
Vatkaa munat suolalla ja pippurilla munakkaaksi ja lisää kerma ja kauramaito. Kaada seos parsojen päälle.
Leipoa 25-30 pöytäkirja.
Nauti hyvän salaatin kanssa.
Emilie








Lady Milonguera
26.6.14Hän kertoo minulle, että tämä parsakakku on hyvää…
Emilie
29.6.14Kiitos neiti !
BoopCook
26.6.14Tämä torttu näyttää todella hyvältä =)
Emilie
29.6.14Ai kyllä, vahvistan !
Fakecook
26.6.14Erittäin hauska vihreä gradientti !!! Minä, joka tein parsapiirakkani melko pyöreänä ja vain kärjillä… se antaa ideoita…
Emilie
29.6.14Kiitos paljon, Se tekee minut onnelliseksi 😀
Kaneli Kaneel
27.6.14Aion kokeilla tätä piirakkaa pian ;)!
Emilie
29.6.14Ohhoh siistiä ! Kerrot sitten minulle siitä !
Syl
27.6.14Tätä minä todella haluan !!!
@+
Emilie
29.6.14Kiitos Syl !
Ruoanlaitto ilman laktoosia
27.6.14Mahtava!
Emilie
29.6.14merciiii
lydia
28.6.14Todella kaunis torttu ! Suukkoja
Maelle
29.6.14Nam !! Pidän todella tästä tortusta .. minä, joka rakastan parsaa =) Suukkoja
Melanie Bats
12.5.16loistava resepti, iso kiitos !!!!!!!!
Kiitos uutiskirjeen tilaamisesta 🙂