"les dattolus" taateleilla täytetyt keksit

Biscuits fourrés aux dattes

Je voue un amour inconditionnel à la version industrielle au figues des « dattolus ». Ces biscuits sont toute mon enfance (enfin pas tout à fait quand même !) et ne se sont pas démodés.

J’aime aussi beaucoup les dattes, je trouve que c’est un fruit séché savoureux et nourrissant parfait pour nos goûters ou en-cas d’hiver. NIIN, des biscuits qui mixent mon gouter d’enfance et mon fruit sec favori, il fallait que je teste ça !!! Le résultat est un peu plus friable que la version industrielle mais qu’est-ce que c’est bon !!!

"les dattolus" taateleilla täytetyt keksit

Ainesosat (noin kahdellekymmenelle)

  • 200 g jauhoja
  • 80 g voita
  • 75 g tomusokeria
  • 1 kananmuna
  • 25 g jauhettuja manteleita
  • 1/2 c. klo c. Sel
  • De la vanille en poudre

Pour la farce aux dattes

  • 220 g de dattes medjool
  • 1 c. s. de miel

Kuvaus

Valmistaaksesi taikinasi, työstä voi ja tomusokeri käsin niin, että voi muuttuu "voiteeksi". Lisää sitten koko muna ja sekoita seos uudelleen. Lisää jauhot, mantelijauhetta,vanilja ja suola kerralla ja sekoita, kunnes saat erittäin tasaisen tahnan.

Muotoile pallo ja jäähdytä 1 tunnin.

Kuumenna uuni 180°:een.

Tee päivämäärä täyte, Tee tätä varten taateleista kivet ja sekoita ne hunajan kanssa homogeeniseksi seokseksi., Lisää tarvittaessa vähän vettä.

Kauli taikina 5 mm paksuiseksi levyksi ja leikkaa noin suikaleiksi 6 cm

Tee taateleitäytteisiä makkaroita n 1 nauhojen halkaisija ja pituus. Aseta sitten makkarat pastasuikaleille ja rullaa kaikki. Leikkaa sitten osia jokaisesta 5 cm.

Laita keksit uunipellille ja paista 25 pöytäkirja.

Biscuits fourrés aux dattes

Ota mukaan välipalaksi minne tahansa !

Emilie

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

21 Kommentit
  • Hieno idea, nämä pienet keksit…

  • Sen täytyy olla todella hyvää!! hummmm minullakin on kaapissa taateleita, joiden pitäisi päätyä kekseihin!!!

  • Heti kun puhumme kekseistä, olen paikalla … ja jos laitat siihen myös taateleita, niin rakastan sitä, Luulen, että hän haluaa osan siitä !!!

    Hyvää viikonloppua.

    • Emilie
      9.2.13

      LOL !!!
      Kiitos kaunottareni (ja pojallesi !!!) 😉

  • Nam ! Nämä ovat keksejä, jotka ovat yhtä kauniita kuin herkullisia., Olen varma !

    Kiitos jakamisesta 😉

  • Lili
    9.2.13

    Vau ja mmmm ! Minulla on nyt vähän nälkä, Haluan vain dattolun !!! Mioum, mikä hieno idea !!! Suutelee kaunistani !!!

  • Ja
    9.2.13

    Hyräillä….. Nämä keksit näyttävät herkullisilta.!
    Voin kuvitella ne viikunoilla taateleiden tilalle……….

  • Ohoh, varastan sinulta yhden ohimennen!! näyttää jumalaiselta!

  • Loistava resepti, josta tulee sylkeä!

  • Aix helmikana
    10.2.13

    Hei, Olen myös suuri figolu-fani, reseptisi on herkullinen, vaikka taateleiden kanssa, koska valitettavasti pidämme myös makroutteista… Muuten, tiedät supersupermarketin ? Kaksi tyttöä, jotka tekevät ruokahittejä kotona ? Mene katsomaan, että se on hienoa !

    • Emilie
      10.2.13

      Kyllä supersupermarket, ihailtuna !!! Ja myös makroutit !!! 😀

  • Minä myös, se muistuttaa minua lapsuudestani, isäni osti niitä usein välipalaksi, sitten talo , sen täytyy olla vielä parempi;) suukkoja ja hyvää sunnuntaita

  • Juusto Cath tai jälkiruoka ? Jälkiruoka !!!
    11.2.13

    Saat minut haluamaan tehdä viikunoista, koska kuten sinä, tämä pieni keksi ravisteli lapsuuttani ja paljon muuta… Siitä on ikuisuus, kun söin yhden., mutta siellä todella sait minut haluamaan, koska keksiesi odottavat kuolemaa !
    Suukkoja suukkoja

  • nam kaikki mistä pidän !!!!

  • Rouva Deer
    11.2.13

    Todella hienoja kuvia tässä blogissa! Minä todella pidän! Onnittelut!!

    • Emilie
      11.2.13

      Kiitos paljon.
      En tiennyt blogistasi, mutta se on loistava.
      Kiitos, että pysähdyit tänne, koska tulen takaisin…

  • Olen kirjaimellisesti sulamassa tämän reseptin edessä, jota en tiennyt, mutta rakastan taateleita niin paljon :) Kiitos!!

  • Emilie
    13.2.13

    Voi armoa…On totta, että päivämäärät ovat hyviä !!!

  • Sharasad
    14.2.13

    erittäin hyvä idea jakaa erittäin herkullisia reseptejä, kiitos jakamisesta, ja kiitos ystävälleni NADIAlle, joka kutsuu minut kaikkiin kulinaarisiin toiveisiinsa

  • Aurelia
    20.2.13

    Joten tässä se on , Kokeilin ja oli herkullista ! Kiitos tästä mahtavasta ideasta ! Ja toiseen erääni en laittanut hunajaa vaan pieniä sokeroituja appelsiineja ja se oli hienoa! Nähdään pian!

    • Emilie
      20.2.13

      Voi kiitos paljon Aurel, Olen iloinen ja mikä loistava idea oranssi on, Rakastan sitä 😀