"les dattolus" taateleilla täytetyt keksit

Je voue un amour inconditionnel à la version industrielle au figues des « dattolus ». Ces biscuits sont toute mon enfance (enfin pas tout à fait quand même !) et ne se sont pas démodés.
J’aime aussi beaucoup les dattes, je trouve que c’est un fruit séché savoureux et nourrissant parfait pour nos goûters ou en-cas d’hiver. NIIN, des biscuits qui mixent mon gouter d’enfance et mon fruit sec favori, il fallait que je teste ça !!! Le résultat est un peu plus friable que la version industrielle mais qu’est-ce que c’est bon !!!
"les dattolus" taateleilla täytetyt keksit
Ainesosat (noin kahdellekymmenelle)
- 200 g jauhoja
- 80 g voita
- 75 g tomusokeria
- 1 kananmuna
- 25 g jauhettuja manteleita
- 1/2 c. klo c. Sel
- De la vanille en poudre
Pour la farce aux dattes
- 220 g de dattes medjool
- 1 c. s. de miel
Kuvaus
Valmistaaksesi taikinasi, työstä voi ja tomusokeri käsin niin, että voi muuttuu "voiteeksi". Lisää sitten koko muna ja sekoita seos uudelleen. Lisää jauhot, mantelijauhetta,vanilja ja suola kerralla ja sekoita, kunnes saat erittäin tasaisen tahnan.
Muotoile pallo ja jäähdytä 1 tunnin.
Kuumenna uuni 180°:een.
Tee päivämäärä täyte, Tee tätä varten taateleista kivet ja sekoita ne hunajan kanssa homogeeniseksi seokseksi., Lisää tarvittaessa vähän vettä.
Kauli taikina 5 mm paksuiseksi levyksi ja leikkaa noin suikaleiksi 6 cm
Tee taateleitäytteisiä makkaroita n 1 nauhojen halkaisija ja pituus. Aseta sitten makkarat pastasuikaleille ja rullaa kaikki. Leikkaa sitten osia jokaisesta 5 cm.
Laita keksit uunipellille ja paista 25 pöytäkirja.

Ota mukaan välipalaksi minne tahansa !
Emilie








ladymilonguera
9.2.13Hieno idea, nämä pienet keksit…
lafourmiele@yahoo.fr
9.2.13Sen täytyy olla todella hyvää!! hummmm minullakin on kaapissa taateleita, joiden pitäisi päätyä kekseihin!!!
Minun pienet astiat
9.2.13Heti kun puhumme kekseistä, olen paikalla … ja jos laitat siihen myös taateleita, niin rakastan sitä, Luulen, että hän haluaa osan siitä !!!
Hyvää viikonloppua.
Emilie
9.2.13LOL !!!
Kiitos kaunottareni (ja pojallesi !!!) 😉
Kettu ja viinirypäleet
9.2.13Nam ! Nämä ovat keksejä, jotka ovat yhtä kauniita kuin herkullisia., Olen varma !
Kiitos jakamisesta 😉
Lili
9.2.13Vau ja mmmm ! Minulla on nyt vähän nälkä, Haluan vain dattolun !!! Mioum, mikä hieno idea !!! Suutelee kaunistani !!!
Ja
9.2.13Hyräillä….. Nämä keksit näyttävät herkullisilta.!
Voin kuvitella ne viikunoilla taateleiden tilalle……….
Kypsennetään värillisesti
9.2.13Ohoh, varastan sinulta yhden ohimennen!! näyttää jumalaiselta!
Sof kutsuu sinut
9.2.13Loistava resepti, josta tulee sylkeä!
Aix helmikana
10.2.13Hei, Olen myös suuri figolu-fani, reseptisi on herkullinen, vaikka taateleiden kanssa, koska valitettavasti pidämme myös makroutteista… Muuten, tiedät supersupermarketin ? Kaksi tyttöä, jotka tekevät ruokahittejä kotona ? Mene katsomaan, että se on hienoa !
Emilie
10.2.13Kyllä supersupermarket, ihailtuna !!! Ja myös makroutit !!! 😀
veli (@kakouech)
10.2.13Minä myös, se muistuttaa minua lapsuudestani, isäni osti niitä usein välipalaksi, sitten talo , sen täytyy olla vielä parempi;) suukkoja ja hyvää sunnuntaita
Juusto Cath tai jälkiruoka ? Jälkiruoka !!!
11.2.13Saat minut haluamaan tehdä viikunoista, koska kuten sinä, tämä pieni keksi ravisteli lapsuuttani ja paljon muuta… Siitä on ikuisuus, kun söin yhden., mutta siellä todella sait minut haluamaan, koska keksiesi odottavat kuolemaa !
Suukkoja suukkoja
Madeleine O'deen
11.2.13nam kaikki mistä pidän !!!!
Rouva Deer
11.2.13Todella hienoja kuvia tässä blogissa! Minä todella pidän! Onnittelut!!
Emilie
11.2.13Kiitos paljon.
En tiennyt blogistasi, mutta se on loistava.
Kiitos, että pysähdyit tänne, koska tulen takaisin…
Nadi[Taide]Design
12.2.13Olen kirjaimellisesti sulamassa tämän reseptin edessä, jota en tiennyt, mutta rakastan taateleita niin paljon :) Kiitos!!
Emilie
13.2.13Voi armoa…On totta, että päivämäärät ovat hyviä !!!
Sharasad
14.2.13erittäin hyvä idea jakaa erittäin herkullisia reseptejä, kiitos jakamisesta, ja kiitos ystävälleni NADIAlle, joka kutsuu minut kaikkiin kulinaarisiin toiveisiinsa
Aurelia
20.2.13Joten tässä se on , Kokeilin ja oli herkullista ! Kiitos tästä mahtavasta ideasta ! Ja toiseen erääni en laittanut hunajaa vaan pieniä sokeroituja appelsiineja ja se oli hienoa! Nähdään pian!
Emilie
20.2.13Voi kiitos paljon Aurel, Olen iloinen ja mikä loistava idea oranssi on, Rakastan sitä 😀