Ring advokaten, rostad ricotta och rosa bär

On commence la semaine en se mettant au vert avec un recette qui je suis sûre vous interpellera… il s’agit de pâtes à l’avocat. Monsieur est un grand fan de pâtes et moi une grande fan d’avocat, alors l’idée m’est apparue comme une évidence (ne vous inquiétez pas, je n’ai pas des vues de l’esprit…fastän !!!). Quoi qu’il en soit, cette sauce à l’avocat est cémeuse à souhait, légerement acidulée et relevée par les baies roses, et la texture de la ricotta rôtie par dessus est une merveille !!!

SÅ, envie de vous mettre au vert ?!
Ring advokaten, rostad ricotta och rosa bär
Ingredienser (Häll i 2)
- 200 g de pâtes eliche
- 1 advokat
- 200 g ricottan
- Saften av en halv citron
- Des baies roses
- 1 filet d’huile d’oliv
- Salt och peppar
Beskrivning
Värm ugnen till 210°.
Lägg ricottan som den är i en ugnsform, krydda och häll en klick olivolja ovanpå. Baka 20 minuter.
Koka pastan i kokande saltat vatten enligt anvisningar på förpackningen..
Förbered under tiden såsen genom att blanda avokadoköttet, citron juice, en nypa rosa bär och en fjärdedel rostad ricotta. Krydda blandningen.

Servera din pasta med avokadosåsen samt den rostade ricottan och rosa bär vid sidan om.
Bra pasta !
Emilie








kokparadis
13.1.13Allt detta väcker aptiten
Jag önskar dig en trevlig avslutning på helgen
Valerie.
Grenoble
13.1.13Wow vad jag längtar efter att få göra det här ! Jag gillar avokado också. 🙂 Tack för ännu ett fantastiskt recept ! Jag kommer säkerligen att testa det.
PS- Var hittar du de rosa bären? ? (Jag tror att det har förekommit något "spill".’ på första bilden. ;-P)
Emilie
13.1.13LOL !!!
Rosa bär, du hittar dem i den ekologiska butiken eller i en bra mataffär, säg till om du inte hittar någon, Jag tar med dig några.
Tack så mycket min fina 😀
argon
13.1.13Jag använder avokado väldigt lite i matlagning, kanske jag borde …. fin kombination med ricotta, det måste vara väldigt gott !
få mig att bita
13.1.13Hej tjejer! Jag ger dig stafettpinnen :
http://faismoicroquer.blogspot.fr/2013/01/2-ou-3-choses-que-je-sais-delle.html
Lolotte
13.1.13Ah bah tiens, Jag har aldrig tänkt på att göra pasta med avokado! Det är en bra idé!
Nadi[Konst]Design
14.1.13Jag älskar avokado så mycket också <3 Tack !
Leia
14.1.13En tallrik full av färger och smaker som jag gillar dem !
Claire-tte
14.1.13Din arbetsföra ! Jag älskar redan dessa två ingredienser, Jag är alltid nyfiken på att lära mig att laga mat annorlunda än varandra !
Lili
15.1.13Åh vilken härlig pasta !! Jag kände inte till elicherna ! Tack för upptäckten !! Jag är så sugen på rosa bär !! Ett trevligt recept ! Puss xx
Cindy
17.1.13Den här rätten ser riktigt god ut! Jag gillar verkligen föreningar.
Natalie
20.1.13Du ser ? Jag kommer ikapp min 3 veckors frånvaro från bloggvärlden 😉
Dessutom vill jag passa på att önska er alla 2 och till dina följeslagare ett gott nytt år 2013, hälsa, lycka och frosseri !
Detta recept kan anpassas utan animaliska produkter, hon ser perfekt ut !
BiZ
Emilie
20.1.13tack så mycket min fina, Jag ser det !!!
Gott nytt år till dig också och tack för din undervisning genom din blogg, du såg att vi blir vegetarianer här !
Kyssar