Flan Mamie

Le flan Mamie c’est le dessert de mon enfance, un dessert tout simple mais qui ravit tout le monde. Merci à ma maman de m’avoir transmit cette recette, qui la tenait elle même de sa maman.
Flan Mamie
Ingredienser
- 3 ägg
- 3 c à s de farine
- 3 msk socker
- 3 c à s de lait
- 1 c à s d’eau de fleur d’oranger (frivillig)
Beskrivning
Värm ugnen till 170°.
Battez les œufs et le sucre ensemble, puis ajoutez la farine tamisée.
Diluez au fur et à mesure avec le lait puis ajoutez l’eau de fleur d’oranger.
Versez la préparation dans un plat à tarte et enfournez 20 min.
Une fois cuit vous pouvez saupoudrer de sucre ou manger tel quel.
God smak !
Emilie








Muriel
18.1.12Allt du behöver göra är att ge det vidare till dina framtida barn. …..
Änglalik
10.1.15Provade och det är jättegott ! Men vad synd, det är väldigt lite… Generellt delar jag med mig av det 4 och till 2, vi äter det i några tuggor !
Jag försökte en gång öka mängden mjöl, socker och lite mjölk utan att byta ägg, hoppas på mer, och det var fortfarande lika bra 🙂
Emilie
11.1.15Det är sant att det inte är mycket, vi slukar det också i allmänhet väldigt snabbt !
merciiii
Tsitsou
6.10.17Det var precis det receptet jag letade efter, tack så mycket. !
Nästa gång ska jag laga lite mindre och lägga till mer apelsinblomma., men det är enkelt, snabb att göra och god, det är toppen !
Däremot är mängderna för knappt mer än 2 människor 🙂