Flan Mamie

Flan Mamie

Le flan Mamie c’est le dessert de mon enfance, un dessert tout simple mais qui ravit tout le monde. Merci à ma maman de m’avoir transmit cette recette, qui la tenait elle même de sa maman.

Flan Mamie

Ingredienser

  • 3 ägg
  • 3 c à s de farine
  • 3 msk socker
  • 3 c à s de lait
  • 1 c à s d’eau de fleur d’oranger (frivillig)

Beskrivning

Värm ugnen till 170°.

Battez les œufs et le sucre ensemble, puis ajoutez la farine tamisée.

Diluez au fur et à mesure avec le lait puis ajoutez l’eau de fleur d’oranger.

Versez la préparation dans un plat à tarte et enfournez 20 min.

Une fois cuit vous pouvez saupoudrer de sucre ou manger tel quel.

God smak !

Emilie

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade med *

4 Kommentarer
  • Muriel
    18.1.12

    Allt du behöver göra är att ge det vidare till dina framtida barn. …..

  • Änglalik
    10.1.15

    Provade och det är jättegott ! Men vad synd, det är väldigt lite… Generellt delar jag med mig av det 4 och till 2, vi äter det i några tuggor !
    Jag försökte en gång öka mängden mjöl, socker och lite mjölk utan att byta ägg, hoppas på mer, och det var fortfarande lika bra 🙂

    • Emilie
      11.1.15

      Det är sant att det inte är mycket, vi slukar det också i allmänhet väldigt snabbt !
      merciiii

  • Tsitsou
    6.10.17

    Det var precis det receptet jag letade efter, tack så mycket. !
    Nästa gång ska jag laga lite mindre och lägga till mer apelsinblomma., men det är enkelt, snabb att göra och god, det är toppen !
    Däremot är mängderna för knappt mer än 2 människor 🙂