Mini mango-crumble-gryderetter i indisk stil

Suite au défi lancé par Yes Mademoiselle, je me suis lancé dans la réalisation d’un crumble qui devait contenir obligatoirement de la mangue et de la noix de coco. Bon bon il faut dire que le défi à été lancé il y a un petit moment déjà, donc mea-culpa, j’espère que cela en valait la peine !!!
Voici donc une version pas comme les autres du crumble de mangue, puisqu’elle est salée ! Ja ja Ja, de la mangue façon curry, recouverte d’un crumble de noix de coco. Det er fantastisk, Det er godt, il ne vous reste plus qu’à essayer !
Mini mango-crumble-gryderetter i indisk stil
ingredienser (hælde 4)
- 1 mangue mûre
- 1 doigt de gingembre frais
- 1 fed hvidløg
- 3 c. til s. revet kokos
- 1 c. til s. vegetabilsk olie
- 1 knivspids gurkemeje
- 1 knivspids chili
- Salt og peber
Til crumblen
- 60 g mel
- 40 g smør
- 15 g revet kokos
- Salt og peber
Beskrivelse
Forvarm ovnen til 200°.
Skræl og skær mangoen i små kvarte og kom den i en salatskål. Tilsæt derefter krydderierne samt kokos og smag til.
Bland den skrællede ingefær sammen, det pillede fed hvidløg og olien for at opnå en pasta. Tilsæt det til mangoen og bland.
Tilsæt derefter krydderier og kokos og smag til. Fordel blandingen i mini gryderetter og stil til side..
Til crumblen, bland alle ingredienserne sammen og slib dem med fingerspidserne for at få en smuldrende blanding. Fordel over mini gryderetterne.
Bage 20 min.

Nyd varmt.
Emilie








ladymilonguera
29.7.12Denne crumble er meget lækker !
Emilie
29.7.12Tak Ladymilonguera 😉
Natalie
29.7.12God aften Emilie
Det er en meget smuk blog, som du introducerede os for..
BiZ
Emilie
29.7.12Tak skal du have Nathalie, ja det er sandt jeg elsker Yes Mademoiselle, de smage, hun tilbyder, er altid overraskende og innovative !
Kys.
Leticia
30.7.12åh sådan en god idé, du vil ikke sige, at det er en salt version
Emilie
30.7.12Tak Leticia 🙂
Det er en meget overraskende kombination, og det er en dejlig overraskelse for de mennesker, som du serverer retten til, det er sandt. !!!
Lolotte
30.7.12Jeg elsker ideen om alle disse krydderier, hvidløg fascinerer mig meget, men jeg vil gerne smage det.
Emilie
30.7.12tak skal du have, du skal prøve det, det er så godt !!!
BoopCook
30.7.12humm ekstra ! ;P
Emilie
30.7.12Tak *_*
poupougnette
30.7.12helt efter min smag! Jeg elsker indiske smage, en meget behagelig blanding af smag!! ^^
god eftermiddag piger!
Kys, Kys
Emilie
30.7.12tak skal du have, glad for du kan lide det !
God dag til dig også !
Kys
Umm Zakariyyâ
30.7.12Mums, aldrig haft tanken om mango crumble, men når jeg ser dine billeder, er jeg overbevist om, at det er lækkert. At teste hurtigt !
Emilie
30.7.12Tak !
Du vil fortælle os nyheden 🙂
Paulette
30.7.12Herregud, det ser guddommeligt ud. Personligt putter jeg altid mandel/hasselnød/pistaciepulver i min smuldredej..
Emilie
31.7.12Tak Paulette !
CrispX
31.7.12Hvor original er denne crumble? ! noget af en blanding af smag 🙂 Kys
Emilie
31.7.12Tak CrispX 🙂
Kys
Carmencita
31.7.12Hummm med mango, jeg er sikker på, at jeg vil elske det!!!!!
Eboulange
10.9.14god opskrift ! Jeg vil prøve at gøre det !
Emilie
11.9.14Tak Jeremy !