Passion curd

Passion curd

Le curd c’est bon ! Mais alors pourquoi pas avec un fruit que j’aime tant le fruit de la passion. Alors après le lemon curd à la bergamote voici le passion curd et je crois que je suis encore plus accro à celui-ci qu’au premier !!!

Un petit goût acidulé et fruité c’est juste parfait, alors que ce soit dans un yaourt ou sur des tartines laissez-vous tenter !!! D’autres recettes arriveront bientôt pour vous donner des idées autour du passion curd.

Passion curd

Ingredienser

  • 130 gram sukker
  • 100 g smør
  • 4 egg
  • 6 pasjonsfrukt

Beskrivelse

Coupez et videz les fruits de la passion et réservez le contenu dans un bol. Jeg bestemte meg for å beholde frøene, men hvis du ikke liker det, kan du føre kjøttet gjennom en sil for å fjerne frøene..

Passion curd

Pisk eggene til en omelett i en miksebolle og tilsett alle de andre ingrediensene.

Ha blandingen i bain-marie over høy varme og visp til blandingen tykner. (det tar ca 15 gode minutter for tilberedningen å stige i temperatur).

La avkjøles og nyt.

Passion curd

Du kan oppbevare ostemassen i en uke i en krukke i kjøleskapet..

Emilie

Legg igjen en kommentar

e-postadressen din vil ikke offentliggjøres. Obligatoriske felt er merket med *

20 Kommentarer
  • cecileetthais
    1.8.12

    Nam, pasjonsfrukt, jeg elsker det.
    Kommer fra Reunion, Jeg spiste det hele barndommen min 🙂
    Fin oppskrift
    Cecile

    • Emilie
      3.8.12

      Så heldig 😉
      Takk for komplimentene dine Cécile !

  • Aldri sett før ! Ingenting er som syrlig frukt for en perfekt ostemasse ... du måtte tenke på "maracuja" ostemasse 🙂

    • Emilie
      1.8.12

      Takk Goût og BaGoût 🙂
      Denne ostemassen er perfekt, du har rett !!!

  • Natalie
    1.8.12

    Bon là, sans plus attendre, Jeg MÅ finne løsningen for å lage ostemasse uten egg… eller ta en kylling i vår parisiske leilighet !
    BiZ

    • Emilie
      1.8.12

      Jeg er sikker på at kyllingen er et veldig godt selskapsdyr i en leilighet., du trenger bare ikke ha en katt !!!
      Kyss Natalie 🙂

  • Leticia
    1.8.12

    MMM SÅ BRA !

  • Falsk kokk
    1.8.12

    Ca, det ser så bra ut !

  • Bravo, flott idé det gjør at du vil smake på det. jeg beundrer !

  • puppougnette
    2.8.12

    Mmm… denne lidenskapskurden er flott!
    han har alt for å glede meg!! 😉
    god ettermiddag jenter.
    Kyss, Kyss

    • Emilie
      2.8.12

      Takk Poupougnette 😀
      God ettermiddag til deg også !
      Kyss

  • Lili
    2.8.12

    Å ja, jeg skriver ned oppskriften, jeg beundrer !! Det er helt perfekt !!! ^^ :)) Kyss !

  • BoopCook
    3.8.12

    hmmm så bra ! ;P