Hasselback vitelottepoteter og rosa fleur de sel {For å forberede julen #4}

Les vitelottes sont des pommes de terre que je trouve magiques, leur couleur violette est magnifique (même si elle s’estompe un peu à la cuisson) et m’émerveille toujours (Ja ja… il ne faut pas grand chose pour m’émerveiller !!!).
Les pommes de terre façon hasselback est une recette qui nous viens des pays du nord de l’Europe. Etter matlaging, les pommes de terre sont croustillantes à l’extérieur et fondante à l’intérieur, juste parfait ! Le secret réside dans la découpe des pommes de terre, du vil se at den er litt lang og detaljert, men den er ekstremt enkel.

Hvorfor ikke prøve oppskriften til høytiden, Jeg er sikker på at det vil overraske gjestene dine !
Hasselback vitelottepoteter og rosa fleur de sel
Ingredienser (Helle 4)
- 4 vakre vitelottepoteter
- Oliven olje
- Rosa fleur de sel oppskrift ici
Beskrivelse
Forvarm ovnen til 220 °.
Vask og skjær potetene i tynne skiver 2 mm pass på å ikke gå helt til enden av poteten, men fortsatt ned ganske lavt.
Legg dem i en ildfast form og drypp med olivenolje..
Bake 30 Til 45 minutter avhengig av størrelsen på potetene.

Server med rosa salt.
Emilie








Marie
18.12.12Veldig fine bilder! Jeg liker veldig godt denne tilberedningsmetoden for potetene., spesielt akkompagnert av et snev av crème fraîche (eller rømme avhengig av land)… 😀
Emilie
18.12.12Å ja veldig god idé Marie, selv om det for øyeblikket ikke får meg til å ønske det !!!
Takk frøken 😉
Elle @ HomeSelfHome
18.12.12Wow, Det er flott. Kombinasjonen med rosa salt er suveren!
Emilie
18.12.12Tusen takk Elle 😀
Delightson (@delights_on)
18.12.12Bildene er sublime og oppskriften ser deilig ut som alltid 😉
Kyss
Caro
Emilie
18.12.12Tusen takk Caro for komplimentene dine som gjør meg veldig glad 😉
Kyss
Crokmou
18.12.12Ouuuuw det må være god kråke !
Emilie
18.12.12ja ja ja det er kro kro bra !!! Takk frøken Sarah 😉
Anne
18.12.12Alt dette rosa, Det er flott !
Emilie
18.12.12Tusen takk Anne !
Natalie
18.12.12Veldig vakre bilder ! Bravo for denne iscenesettelsen som forsterker oppskriften og disse barokke rettene !
BiZ jenter !
Emilie
18.12.12Roh tusen takk Natalie 😀 Veldig snill <3
Kyss
Emilie // av Plou
18.12.12Tror du det kan være godt med kjøtt i brioche? ? Eller det blir for tørt ?
Emilie
18.12.12Det kan være godt om du serverer en god kjøttsaus til eller en tyttebærsaus hvorfor ikke !!!
BoopCook
18.12.12hmmm denne oppskriften er virkelig vakker, pene farger, jeg beundrer ! =)
kokkeparadis
18.12.12En utmerket idé som vekker appetitten
Jeg ønsker deg en hyggelig kveld
Valerie.
Emilie
18.12.12Takk Valérie 😀
God kveld til deg også frøken !
Jordbærbasilikum
18.12.12Jeg kjente ikke til denne tilberedningsmetoden, det er veldig fint. Og jeg ser at du brukte det vakre rosa saltet ditt ! Veldig pene bilder som gir deg lyst til å smake.
God kveld jenter
Emilie
19.12.12tusen takk min vakre, du er så søt 😉
Ha en god dag !
Marie
19.12.12Flotte bilder ! Jeg liker veldig godt poteter tilberedt og presentert som dette, Det er veldig enkelt, men det er umiddelbart penere, og dessuten er det deilig :)
Emilie
19.12.12Å tusen takk Marie 😀
Nadi[Kunst]Design
19.12.12Wow jenter <3 C'est vraiment très coloré aujourd'hui ! Ça rehausse la journée d'hiver blanche ^^ C'est très attrayant cette pomme de terre pour les enfants, merci !
Emilie
19.12.12Hei hei, Jeg er ikke i tvil om at du liker fargene !
For å prøve med de minste.
Kyss
Nadi[Kunst]Design
20.12.12Jeg ser fortsatt på den i dag, og jeg finner den fortsatt, og det du gjorde med dekorasjonen er enda vakrere. ! <3 <3 <3
Emilie
20.12.12Tusen takk Nadia, du gjør meg veldig veldig glad <3
Vegetabilske smaker
20.12.12Storslått og veldig originalt…
Emilie
20.12.12Takkiii Ellen 😀
Laget i matlaging
20.12.12Det er som alltid veldig vakkert og veldig bra… Ikke endre noe jenter!!! 😉
Jeg tagget deg : http://madeincooking.canalblog.com/archives/2012/12/20/25787384.html
Kyss-
Emilie
20.12.12Tusen takk kjære 😀
Kyss
Gtouteatchocolate (@Chocoaddict4)
21.12.12Jeg kjente ikke til denne typen matlaging i det hele tatt, men den ble fin og den må være veldig god å spise!!! takk for at du delte
Emilie
21.12.12Å men du er velkommen, takket være deg !!! Du må prøve dette hvis du aldri har spist det., du vil elske det !!!
Frøken Pigut
22.12.12Litt tidkrevende, men full av enkelhet, Jeg elsker det når det er sånn !
Og så elsker jeg også fargen på vitelottene og ja det er vakkert å bli overrasket slik ***
raquel
21.5.13Hei, kan noen være så snill å oversette denne deilige oppskriften til engelsk. Takk!
Emilie
21.5.13Hei,
Takk !
Hvis du ønsker å oversette et nettsted, du kan koble url-en til google translate.
Så prøv her, Jeg håper det kommer til å fungere hvis det ikke bare gir meg beskjed : http://translate.google.fr/translate?hl=fr&sl=fr&tl=en&u=http%3A%2F%2Femilieandleassecrets.com%2F2012%2F12%2F18%2Fpommes-de-terre-vitelottes-hasselback-et-fleur-de-sel-rose-pour-preparer-noel-4%2F