Quinoa risotto herneillä ja fenkolilla {vegaani}

Les derniers petits-pois frais datent déjà, mais j’avais quand même envie de vous proposer cette recette, qui peut, hors saison être bien sûr être réalisée avec des petits-pois surgelés. C’est donc un risotto de quinoa qui passe à la casserole aujourd’hui, un risotto avec de bons petits légumes dedans, des petits-pois et du fenouil donc. De prime abord, ça n’est pas les deux légumes que j’aurais forcement associé, mais je peux vous dire que le résultat est très bon. Rien n’est impossible quand vous cuisinez, il suffit juste de tester des choses et surtout de se faire plaisir !
Tämä resepti on vegaaninen, kuten monet reseptit blogissa tällä hetkellä (kyllä Mini-Mademoiselle on edelleen allerginen POS-tuotteille, joten…), mutta tällä kvinoa-risotolla ei ole mitään kadehdittavaa kollegoilleen risotot klassikoita voin ja parmesaanin kanssa (kuitenkin erittäin hyvä !), päinvastoin ! Terveellinen resepti aloittaa putoaminen oikein…kaikki on täydellistä ?!

- 150 g kvinoaa
- 300 g herneitä
- 1 fenkoli varrella
- 30 cl kasvislientä
- 1 sipuli
- 10 cl soijakermaa
- 5 valkoviini
- 1 loraus oliiviöljyä
- Suolaa ja pippuria
- Kuumenna liemi kattilassa.
- Leikkaa sipuli ja fenkolisipuli hienoksi.
- Kaada tilkka oliiviöljyä paistinpannulle ja ruskista sipuli ja fenkoli 10 min miedolla lämmöllä.
- Lisää aiemmin huuhdeltu kvinoa ja lisää lämpöä. Kaada joukkoon valkoviini ja anna kiehua, kunnes se on täysin haihtunut ja alenna sitten lämpöä (ei liian vahva eikä liian heikko).
- Lisää liemi vähitellen, sekoita, ja odota, kunnes kvinoa on imenyt liemen, ennen kuin lisäät lisää. Jatka liemen lisäämistä kauha kerrallaan (sinulla ei ole- ei tarvitse kaikkea lientä).
- Sillä välin valkaise herneet 6 minuuttia kiehuvassa suolavedessä.
- Kun kvinoa-risotto on kypsää, lisää herneet ja soijakerma lämmöltä ja säädä sitten mausteita.
- Peitä pannu ja anna levätä 1 min.
- Tarjoile hienonnettujen fenkolin oksien kanssa.
Nauti !
Emilie








Cecile
1.10.14Ummmm, näyttää hirveän hyvältä : herkullista ja terveellistä ! Voin jo kuvitella itseni nuoremmaksi joka puremalla.
Löysin blogisi muutama viikko sitten ja jokainen uusi julkaisu ilahduttaa minua..
Emilie
1.10.14Joo !!! Lämmin kiitos Cécile näistä upeista onnitteluista, Minua koskettavat aina sinun kaltaiset pienet sanat !
Ja on totta, että tämä kvinoa-risotto on hirveän hyvää 😉
mili
1.10.14rhoo, mutta se näyttää todella hyvältä
quinoa risotto En ollut koskaan ajatellut sitä
Emilie
1.10.14Kyllä, vahvistan kaipauksen, se on mahtava !
BoopCook
1.10.14sen täytyy olla hienoa !
Emilie
1.10.14Ai niin !!!
Céline Kauppapuutarhuri kattilassa
1.10.14Hyvä resepti tehdä itsellesi hyvää, kuin minä niistä pidän.
Emilie
1.10.14Kiitos paljon Céline, Kiva, että pidät siitä !
Amelie
2.10.14Tämä näyttää todella herkulliselta !! Testaaja 🙂
Emilie
2.10.14Kiitos Amelie 😉