Vårgrönsakstårta

Rien de plus réjouissant que des jolies bottes de légumes nouveaux qui fleurissent sur les étals des marchés. Bah oui c’est le printemps et accessoirement bientôt l’été et c’est l’occasion de se faire plaisir avec tous ces beaux légumes. Une tarte fine tout simplement et des légumes tout juste glacés pour un résultat croquant…
Choisissez une pâte feuilletée de bonne qualité, votre tarte n’en sera que meilleure !!!


A déguster avec pourquoi pas un bon fromage de chèvre frais.
Vårgrönsakstårta
Ingredienser
- 1 smördegsrulle
- 1/2 gäng nya kålrot
- 1/2 gäng färsk lök
- 4 baby morötter
- 8 rädisa
- 50 g smör
- 1 nypa socker
- 1/2 gäng gräslök
- Solrosfrön, squash…
- Salt och peppar
Beskrivning
Värm ugnen till 180°.
Bred ut smördegen platt och stick sedan i den. Baka 15 minuter sedan reservera.
Tvätta grönsakerna och skär dem fint och variera volymerna. Spara rädisan och kålrotstopparna.
Lägg grönsakerna i en stekpanna med smöret, nypa socker, du säljer, peppar och vatten halvvägs upp. Täck ytan med en plåt med bakplåtspapper i storleken på stekpannan. Låt puttra 15 minuter.
Lägg topparna åt sidan med en klick olivolja i en panna och bara fräs dem.
Hacka gräslöken och rosta fröna.
Ordna topparna på botten av degen och sedan grönsakerna. Lägg gräslöken och fröna ovanpå.

Servera omedelbart.
Emilie








Co
19.6.13Det är verkligen väldigt aptitretande med alla dessa vackra grönsaker.!
Marie / Madeleiner och strutsfjädrar
19.6.13Ett mycket trevligt recept, så fort jag hittar fina grönsaker, Jag försöker 🙂
Lakrits
19.6.13Din tårta är väldigt vacker och väldigt aptitretande. !
Isma
19.6.13En presentation som imponerar…
Sandrine | Jordgubbsbasilika
19.6.13Snygg som all denna lilla paj, för mig som följer utan man ikväll, Jag kommer att få en liten del levererad till mig !
kysser tjejer
Nat
19.6.13Med alla dessa goda små grönsaker, Jag gillar verkligen den här tårtan !! kyssar
Coralie
20.6.13Hur vacker är den här tårtan?, väldigt färgglatt också ! Å andra sidan blir det med en väldigt smulig deg för mig :)
Emilie
20.6.13Tack fröken 🙂 Men säg mig har du tandvärk just nu ?!
BoopCook
20.6.13att denna tårta måste vara god =)
Lolotte
20.6.13wow jag älskar det! det finns en god chans att jag försöker!
Oj
20.6.13Den här goda tårtan full av grönsaker är så vacker. !
argon
21.6.13Mycket läcker, denna lilla tårta full av färger ! bravo !
Estelle
22.6.13Vilken magnifik tårta ! Med alla dessa vårgrönsaker Mums !! 😀
Fluffie
26.6.13Det ser läckert ut! Typiskt vad jag vill ha den här tiden på året. Och så är dina bilder väldigt aptitretande. Bravo!