Hallon och mynta madeleines {utan mjölk}

Depuis que Mini Mademoiselle est en âge de manger solide (et ça commence à faire un bout de temps) j’essaye de lui faire ses goûters maison (ne vous inquiétez pas je suis comme tout le monde et ça n’est pas toujours le cas !). Mis à part les småkakor med flera sablés, elle raffole de tout ce qui est à la framboise alors c’était l’occasion de faire des madeleines aux framboises que nous avions ramassé la veille en cueillette dans les bois. Cette cueillette avait pour but les champignons mais à cause de la sécheresse on est revenu avec seulement de quoi faire une poêlée, så vi var glada över att hitta hallon på vår väg (ja för man hade genast gillat madeleines med svamp mindre för att smaka dem nej ?!).
Jag gör inte ofta madeleines för jag måste erkänna att det är lite jobbigt att fylla formarna en efter en., så för det lilla tipset, använd en spritspåse så ser du att det direkt går bättre !


- 60 g vegetabiliskt margarin
- 55 g T80 mjöl
- 60 g rörsocker
- 2 ägg
- 100 g hallon
- Några myntablad
- Vispa äggen med sockret för att få en skum blandning., tillsätt det smälta margarinet, mjöl och hackad mynta blanda sedan ordentligt.
- Förvara degen i kylen 15-20 minuter.
- Värm ugnen till 210°.
- Ordna hallon i botten av madeleineformarna.
- Lägg degen i madeleineformarna tills den är tre fjärdedelar full och tillsätt några hallon.
- Baka 12 minuter.
Emilie








Lady Milonguera
15.9.16Dessa små madeleines ser oemotståndliga ut för mig !
mormor sten
15.9.16Tack för dessa underbara bilder som får oss att vattnas i munnen och för detta ljuvligt fruktiga recept
Chachoualacreme
16.9.16Mums jag skulle vilja ha en snälla !
Cecilekockar
16.9.16En bra idé, denna blandning av smaker ! Jag gillar verkligen kombinationen hallon-basilika., men det kan vara svårare att uppskatta när man är barn.
Bernadette G
16.9.16tack, Jag ska göra några till mitt barnbarn som älskar hallon, Du har turen att hitta vilda hallon. Ha en bra helg ! Bernadette (Agen)
Feomenal
16.9.16Jag såg de vackra bilderna på Instagram och gick för att se receptet. Jag kan inte vänta med att få ihop allt detta för att förbereda det, men jag ser inte vikten av kokossmöret ?
Emilie
19.9.16Detta är ett skrivfel,det är margarin ! Men ifall den kan ersättas av samma vikt med kokossmör 😉
Lau Lotte
4.10.16Bilderna är fantastiska ! Hur skulle jag vilja stjäla en madeleine? :3