Ovnsstekte auberginer, feta, kandiserte tomater og basilikum

Cette année au jardin de mes parents il y a eu quelques petites aubergines trop mignonnes et j’ai eu la chance d’en avoir quelques unes. SÅ, je me suis demandé ce que je pourrais bien en faire (ah l’éternelle question de quoi faire à manger !!!) et j’ai trouvé ! Bah oui sinon je ne vous proposerais pas de recette aujourd’hui voyons !
Comment profiter pleinement des dernières aubergines ?! Et bien simplement en les faisant rotir au four avec un peu de feta et des tomat confitert, hmmmm…
Ovnsstekte auberginer, feta, kandiserte tomater og basilikum
Ingredienser (Helle 2)
- 4-5 minis aubergines
- 75 g feta
- Des tomat confitert
- Noen få basilikumblader
- Oliven olje
- Salt og pepper
Beskrivelse
Forvarm ovnen til 200°.
Lavez et découpez les aubergines en deux dans la longueur. Kvadrat kjøttet med en kniv og legg dem i en ildfast form.
Tilsett deretter fetaen i biter og drypp med en klatt olivenolje og krydre.
Bake 35 minutter miljø.
I mellomtiden, hakk basilikumen og bland den med noen kandiserte tomater..
Fordel denne blandingen over auberginene når de er ute av ovnen..

Server som en varm eller kald aperitiff eller som forrett.
Emilie








kokkeparadis
9.11.12Alt i friskhet, finesse og letthet
God kveld
Valerie.
Emilie
9.11.12Ja ja du har rett !!!
Ha en fin avslutning på dagen Valérie 😉
sotis
9.11.12hummm et siste snev av sol før snøen kommer!!! kyss
Emilie
9.11.12Ja, det er fortsatt sommer her !!!
Kyss <3
søster (@kakouech)
9.11.12mmmm det må ha vært utmerket, fondant og alt 😉
Emilie
10.11.12Å ja jeg bekrefter, det er for godt !!! Takk Kak 😀
Jordbærbasilikum
9.11.12Disse auberginen er så søte, du gjorde rett i å ikke kutte den, de er vakre som bare stekt og det er hele Italia på tallerkenen !
Emilie
10.11.12Takk frøken !!! Ja vi er ikke langt 😉
XOXO
Aix perlehøns
10.11.12Sommeren slutter aldri hos deg ! Med det varme været fant jeg noen tomater her også… En sann nytelse. Så valmuefrø-tatinen fanger meg mer og mer :)
Emilie
10.11.12å ja, vi er så nostalgiske etter solen (og vi har så mange varer på lager !!!) 😀
Kyss <3
Lolotte
10.11.12Dette er en type tallerken jeg elsker: Like god å se på som å spise!
Emilie
10.11.12Å det gjør meg veldig glad det du forteller meg der !!!
Takk frøken !
clems28
10.11.12det lukter fortsatt sommer her og det får deg til å glemme det dårlige været !!
Emilie
10.11.12Takk, Clem28, det er sant at vi må muntre opp !!!
Lili
11.11.12Veldig vakkert, så grådig, hva mer kan jeg si. Fra den store Emilie, som jeg liker ! <3 Mange kyss min kjære !
Emilie
12.11.12Å tusen takk Lili du gjør meg så glad !!! ^_^
XOXO <3
hva en godbit
11.11.12Utmerket idé : Jeg elsker bakt feta og jeg har noen hjemmelagde kandiserte tomater igjen. Jeg legger til aubergine på markedet og handlingslisten min…
Emilie
12.11.12Å tusen takk 😉
Gtouteatchocolate (@Chocoaddict4)
12.11.12Num nam jeg elsker litt tilbake til sommeren!!!
Bizzz
Emilie
12.11.12Takk frøken 😉
XOXO <3
Chouchie
13.11.12Jeg elsker denne foreningen !
Kysser jenter
Emilie
13.11.12Takk Chouchie 😀
XOXO