Ovnsstekte auberginer, feta, kandiserte tomater og basilikum

aubergines grillées au four

Cette année au jardin de mes parents il y a eu quelques petites aubergines trop mignonnes et j’ai eu la chance d’en avoir quelques unes. SÅ, je me suis demandé ce que je pourrais bien en faire (ah l’éternelle question de quoi faire à manger !!!) et j’ai trouvé ! Bah oui sinon je ne vous proposerais pas de recette aujourd’hui voyons !

Comment profiter pleinement des dernières aubergines ?! Et bien simplement en les faisant rotir au four avec un peu de feta et des tomat confitert, hmmmm…

Ovnsstekte auberginer, feta, kandiserte tomater og basilikum

Ingredienser (Helle 2)

  • 4-5 minis aubergines
  • 75 g feta
  • Des tomat confitert
  • Noen få basilikumblader
  • Oliven olje
  • Salt og pepper

Beskrivelse

Forvarm ovnen til 200°.

Lavez et découpez les aubergines en deux dans la longueur. Kvadrat kjøttet med en kniv og legg dem i en ildfast form.

Tilsett deretter fetaen i biter og drypp med en klatt olivenolje og krydre.

Bake 35 minutter miljø.

I mellomtiden, hakk basilikumen og bland den med noen kandiserte tomater..

Fordel denne blandingen over auberginene når de er ute av ovnen..

aubergines grillées au four

Server som en varm eller kald aperitiff eller som forrett.

Emilie

Legg igjen en kommentar

e-postadressen din vil ikke offentliggjøres. Obligatoriske felt er merket med *

23 Kommentarer
  • kokkeparadis
    9.11.12

    Alt i friskhet, finesse og letthet
    God kveld

    Valerie.

    • Emilie
      9.11.12

      Ja ja du har rett !!!
      Ha en fin avslutning på dagen Valérie 😉

  • sotis
    9.11.12

    hummm et siste snev av sol før snøen kommer!!! kyss

    • Emilie
      9.11.12

      Ja, det er fortsatt sommer her !!!
      Kyss <3

  • mmmm det må ha vært utmerket, fondant og alt 😉

    • Emilie
      10.11.12

      Å ja jeg bekrefter, det er for godt !!! Takk Kak 😀

  • Disse auberginen er så søte, du gjorde rett i å ikke kutte den, de er vakre som bare stekt og det er hele Italia på tallerkenen !

    • Emilie
      10.11.12

      Takk frøken !!! Ja vi er ikke langt 😉
      XOXO

  • Aix perlehøns
    10.11.12

    Sommeren slutter aldri hos deg ! Med det varme været fant jeg noen tomater her også… En sann nytelse. Så valmuefrø-tatinen fanger meg mer og mer :)

    • Emilie
      10.11.12

      å ja, vi er så nostalgiske etter solen (og vi har så mange varer på lager !!!) 😀
      Kyss <3

  • Lolotte
    10.11.12

    Dette er en type tallerken jeg elsker: Like god å se på som å spise!

    • Emilie
      10.11.12

      Å det gjør meg veldig glad det du forteller meg der !!!
      Takk frøken !

  • clems28
    10.11.12

    det lukter fortsatt sommer her og det får deg til å glemme det dårlige været !!

    • Emilie
      10.11.12

      Takk, Clem28, det er sant at vi må muntre opp !!!

  • Lili
    11.11.12

    Veldig vakkert, så grådig, hva mer kan jeg si. Fra den store Emilie, som jeg liker ! <3 Mange kyss min kjære !

    • Emilie
      12.11.12

      Å tusen takk Lili du gjør meg så glad !!! ^_^
      XOXO <3

  • hva en godbit
    11.11.12

    Utmerket idé : Jeg elsker bakt feta og jeg har noen hjemmelagde kandiserte tomater igjen. Jeg legger til aubergine på markedet og handlingslisten min…

  • Num nam jeg elsker litt tilbake til sommeren!!!
    Bizzz

  • Chouchie
    13.11.12

    Jeg elsker denne foreningen !
    Kysser jenter