Quinoa och grönsakssallad, sås pesto {vegan – utan gluten}

Oui je sais ce que vous allez me dire, on est en automne et c’est clairement la saison des courges et des choux… oui mais mamie Émilie (ça me fait tout drôle dit donc!) fait de la résistance ! Bref je me refuse, même si j’en ai envie, d’acheter des légumes d’automne tant que mon producteur à encore sur son étal des courgettes, des tomates et des poivrons, bref des légumes d’été. Oui parce que les courges, là tout de suite, elle nous font envie mais on va en manger tout l’hiver et en mars prochain on ne pourra plus se les voir ! Så om du som jag ännu inte har gett efter för höstens sirener, följ mig så tar jag dig på ett litet recept på quinoa och grönsakssallad med lite pestosås (Jag hoppas att du gillar reseprogrammet !). En sallad som inte kunde vara enklare men med lite pestosås som gör hela skillnaden och det är ofta det som gör skillnaden från en sallad till en annan. Även om jag är ett fan av kombinationen cidervinäger/olivolja., Jag är ingen planplan ur såssynpunkt, Jag gillar variation. Till såsen, du kan göra ditt pesto maison eller gå direkt till snabbköpet för att hitta din favorit (ja jag känner dig…! samtidigt gör jag detsamma !).
Hur som helst, jag hoppas att du lyckades följa mig, det har gått lite åt alla håll idag… Kom igen, låt oss göra en sallad !


- 200 g quinoa
- 150 g de hirs
- 250 g körsbärstomater
- 2 advokater
- 2 nävar babyspenat
- TILL PESTOSÅSEN
- 3 matskedar pesto (utan ost)
- 1 törna olivolja
- Saften av en citron
- 1 matsked agavesirap
- Koka quinoan och hirsen enligt anvisningarna på förpackningen, låt rinna av och låt svalna.
- Skär körsbärstomaterna i halvor eller fjärdedelar beroende på storlek och avokadon i tärningar.
- Tvätta och låt rinna av spenatbladen.
- Blanda alla ingredienser till såsen med en visp för att bilda en emulsion..
- Blanda alla salladsingredienser och servera med såsen.








Celine Renaud
19.1.18Jag vill få ditt nyhetsbrev! Tack!
Emilie
22.1.18Det är klart 😉
catherine
18.8.20Dina bilder är magnifika och dina recept är lockande. !
Emilie
21.8.20Tack så mycket Catherine 🙂