Zucchiniterte, ricotta og mynte

Il ne faut parfois pas grand chose pour faire un bon repas et se rĂ©galer comme cette tarte aux courgettes, ricotta et menthe qui sonne comme un dimanche midi de retour de marchĂ©. Car c’est exactement ça cette tarte, de jolies courgette trouvĂ©es sur le marchĂ© de l’Estacade du cĂŽtĂ© des petits producteurs, un bouquet de menthe et de la bonne ricotta fraĂźche de chez l’italien. For basen, une bonne pĂąte feuilletĂ©e pas faite maison et le tour est jouĂ© !


C’est simple et c’est que du bonheur !!!
Zucchiniterte, ricotta og mynte
Ingredienser (for en pai)
- 2 liten zucchini
- 1 butterdeig
- 200 g ricottaen
- 1 liten bukett fersk mynte
- 1 klype Espelette pepper
- 1 filet dâhuile dâoliven
- Salt og pepper
Beskrivelse
Forvarm ovnen til 200° fra bunnen.
Kjevle ut butterdeigsdeigen til et rektangel og stikk hull med en gaffel.
Vask og hakk mynten.
I en salatskÄl, bland sammen ricottaen, hakket mynte, Espelette pepper, en klatt olivenolje og smak til med salt og pepper.
Fordel denne blandingen pÄ butterdeigen og la det vÊre en centimeter pÄ kantene.
SkjÊr zucchinien fint i skiver og fordel dem pent pÄ terten. Tilsett til slutt en klatt olivenolje.
Bake 15-18 minutter

Nyt varmt med en god sommer salat.

Emilie








argon
20.8.13Lett og enkelt, I kraft, og jeg er ogsĂ„ en fan av squash- og myntekombinasjonen, Det samme gjĂžr jeg i smĂ„ gratengfat …
Emilie
20.8.13Ja, det er sant at det er en blanding som fungerer fantastisk., takk frĂžken đ
Lady Milonguera
20.8.13Ă hhhhhhhh… for en fin pai !
Emilie
20.8.13Mercii
olivia
20.8.13mmmhmm jeg fÄr vann i munnen !! Jeg kan ha et stykke til en matbit ???
Emilie
20.8.13Til snacks ?! Ja hvorfor ikke !!!
Laurence
20.8.13Squash & mynte : for en vakker forening !
Jeg vil ogsĂ„ ha noen đ
Kysser min kjĂŠre og hold oss ââspesielt informert om resten av hendelsene, hein ? đ **
Emilie
20.8.13Takk Laurence ^-^
Ikke bekymre deg, du hĂžrer fra meg đ
Kyss
Sandrine | JordbĂŠrbasilikum
20.8.13Jeg begynner seriÞst Ä bli sulten og denne oppskriften fÄr meg til Ä fÄ vann i munnen ! Det ser veldig bra ut,, Jeg har en zucchini igjen i kjÞleskapet, Jeg finner ricottaen og prÞver alt veldig raskt.
kyss jenter (Emilie det nĂŠrmer seg nei ?)
Emilie
21.8.13Tusen takk min vakre đ
Jeg kan bekrefte at vi bare har to uker igjen, sÄ vi er tÄlmodige !!!
Melies matlaging
20.8.13Akkurat det jeg har igjen 2 zucchini đ etter fritterne, plass til paien!
Emilie
21.8.13Hmmm smultringer !!!
veropapiller
20.8.13Paien din er fantastisk og mÄ vÊre veldig deilig., jeg liker virkelig. Nydelig ettermiddag. Vero
Emilie
21.8.13Takk Vero, det er sant at vi hadde det gĂžy !!!
stephatable
20.8.13Mmm jeg som elsker salte terter.. Jeg vil la meg friste ;))
Emilie
21.8.13Tusen takk min vakre đ
Caro / Delightson
21.8.13Jeg hadde egentlig tenkt Ă„ lage en squashpai denne uken., da kommer du til rett sted !! pluss at jeg har feta og mynte :) i kveld !! takk jenter
Emilie
21.8.13Ă kult, gode sinn mĂžter Caro đ
Takket vĂŠre deg !!!
emilie
21.8.13denne oppskriften ser deilig ut, og jeg innrĂžmmer at jeg ikke kan fĂ„ nok av zucchini for Ăžyeblikket đ
Emilie
22.8.13Det gjĂžr ikke vi heller, vi spiser det flere ganger i uken !!!
scitec ernĂŠring
22.8.13Cette couleur verte est délicieuse !!!
Lakris
23.8.13J’adore la mĂ©lange courgette menthe avec un peu de ricotta et dans une tarte ça soit ĂȘtre parfait !
Emilie
23.8.13Je te confirme miss !!!
katell
9.9.13Encore une recette de testée et de nouveau, Det er en fryd !!! Merci votre blog est vraiment top !