Rauwe chocolade-ijsrepen {veganistisch – zonder gluten}

Bon je dois vous avouer quelque chose, je viens de retrouver cette recette au fond d’un placard poussiéreux de ma galerie photo et elle date de plus d’un an (zoem zoem) ! Bref je me suis dis que ça serait dommage de ne pas la partager avec vous, car j’ai encore le souvenir que ces barres glacées crues étaient à tomber (ahhhhh l’apesanteur !). #Petitpointmétéodujour : ici c’est alerte canicule, 30 degrés à l’intérieur (normal quoi l’été à Grenoble !) ce qui me donne l’impression de vivre dans mon four (sauf que je ne suis pas un croissant) et je ne vous parle même pas quand j’ai bébé en portage, dat wil zeggen de helft van de tijd ! Oké, ik zal stoppen met klagen en ik zal me tot jou wenden (Kijk niet achterom, het is een manier van spreken !) bij dit kleine recept. Alles is rauw dus koken is niet nodig en deze superfoods zijn ook nog eens supergoed voor ons. (Het begint op te tellen tot veel supers in één enkele zin. !). Bedank mij niet voor dit geweldige artikel., Vanochtend heb ik clown gegeten !
Ik verlaat je, Ik denk dat ik terug ga en deze ijsrepen ga bereiden terwijl ik van een drankje geniet limonade !


- VOOR DE BASIS
- 170 g boekweit
- 130 g dadels
- 80 gram cashewnoten
- 45 ml agavesiroop
- 25 ml rijst- of amandelmelk
- 25 g rauw cacaopoeder
- VOOR IJS
- 2 bananen
- 30 g kokosolie
- 3 eetlepels agavesiroop
- 2 eetlepels rauw cacaopoeder
- VOOR HET GLAAS
- 2 eetlepels rauw cacaopoeder
- 20 g rauwe cacaoboter of kokosolie
- Voor de basis, Meng de boekweit grof door elkaar, cashewnoten en dadels en voeg dan geleidelijk de plantaardige melk en agavesiroop toe. Werk af door de cacao toe te voegen.
- Verspreid in een vierkante of rechthoekige schaal.
- Meng vervolgens de bananen met de agavesiroop, kokosolie en cacao en giet het dadels/noten/boekweitmengsel erover.
- Reserveer in de vriezer 3 uur.
- snijd ze in repen of vierkanten, meng de cacao en cacaoboter en giet ze over de repen voordat je ervan gaat genieten !








Sandrine | Aardbei & Basilicum
2.8.17Dit ziet er echt goed uit ! Heatwave verplicht hier ook. Ik zou het als tussendoortje hebben gehad 🙂
Emilie
7.8.17Dankjewel mijn schoonheid 😉
Jachthaven
2.8.17Goedeavond,
Misschien een domme vraag… De sarrazin, moet het rauw of gekookt zijn?
Emilie
7.8.17het is rauw 😉
Hoe veel
3.8.17Deze repen zien er zo lekker uit ! Ik ben ook op hittegolfalarm (38 graden voorspeld vanmiddag) en ik verfris mezelf met citroensap en meithee, Ik voel met jou en je baby mee
Fijne dag 🙂
Emilie
7.8.17Bedankt Elo, want ik begrijp je ook hier proberen we onszelf zo goed mogelijk op te frissen !!!
Fijne dag 🙂
Muriël
3.8.17Deze kleine opmerking is te sterk 😉
Mels manier van leven
3.8.17Het ziet er echt heerlijk uit !
en de foto's zijn super !!
Kusjes
Emilie
7.8.17dank je Mel 😉