Cheesecake från New York

So creamy and just perfect (« tellement crémeux et juste parfait ») je ne sais pas quoi dire de plus… Ce cheesecake est vraiment la recette parfaite de cheesecake et en plus c’est ultra facile à réaliser !
Une bonne fête à toutes les mamans et surtout à la mienne, alors bonne fête maman!
Cheesecake från New York
Ingredienser
Pour le streusel
- 160 g mjöl
- 100 g brunt farinsocker
- 130 g smör
- 1 nypa salt
Till garnering
- 750 g de Philadelphia
- 75 gram socker
- 2 sachets de sucre vanillé
- 3 œufs + 1 jaune
- 14 cl flytande grädde
- Des framboises

Beskrivning
Värm ugnen till 200°.
Pour le streusel, mélangez tous les ingrédients ensemble et pétrissez du bout des doigts. Répartissez le mélange dans le fond d’un moule à fond amovible. Baka för 15 min puis réservez.
Under denna tid, vispa äggen med sockret och tillsätt sedan grädden och Philadelphiaosten och blanda till en slät blandning.
Häll grädden över streuseln och grädda 15 min vid 200°.
I slutet av 15 min sänk ugnen till 100° och låt koka 1 timme till.
Stäng av ugnen i slutet av tillagningen och låt cheesecaken vila. 40 min inuti, låt den sedan svalna till rumstemperatur.
Ställ in i kylen för 6 minsta timmar.

Att smaka på det, ta ut den ur kylen lite innan, avforma och dekorera med hallon, en fröjd !
Emilie








Gourmande'L
3.6.12wow det gör mig hungrig, denna cheesecake är en succé, Jag kan ha en del ? ;)Jag beundrar att min sista cheesecake inte var topissimie !!!
Emilie
3.6.12Tack för dina komplimanger Gourmande’L, förlåt, det finns inte en del till !!! Mod , Jag är säker på att nästa kommer att bli bra 😉
Kyssar
Oj
3.6.12Den här cheesecaken får mig att verkligen vilja ha den ! Han ser så bra ut
Pauline
3.6.12Din cheesecake är superfin och väldigt mycket (för? :)) aptitlig!
Jag tror att denna dessert nu har blivit en stor klassiker som vi aldrig tröttnar på att göra.. Förutom, Jag vet inte riktigt varför det blev en sådan vurm för denna tårta över natten men det spelar ingen roll så länge den är god :)
Kyssar, Jag önskar dig en bra söndag.
Emilie
3.6.12Det är sant att den här kakan är moderiktig men den är så god !!! och sedan för att vi är det (Lite) chauvins, vi har också vår gamla goda franska krabba, nej men !!!
Puss Pauline. Ha en bra helg !
ladymilonguera
3.6.12kära nån… hur lockande det är !
Emilie
3.6.12Tack alla. C’est vrai que le cheesecake est devenu un grand classique mais il n’est pas toujours facile à réaliser. Ce qui est bien avec ce dessert, c’est qu’on peut le décliner sous une multitude de formes.
Grenoble
3.6.12Mmmm it looks delish and definitely seems like a challenge to make! Great job! Maintentant tu dois le donner à une new-yorkaise « gourmande » who misses her city ! ^^ Ton gâteau a l’air mieux que les cheesecakes que je voyais à NYC !
Emilie
3.6.12Wahoouuuu supers compliments de la part d’une New Yorkaise, je suis trop flattée !!! Thanks so much 😉
Promis je te réserverais une part la prochaine fois !!!
Noxx Arnaud
3.6.12Ca coute une blinde le Philadelphia ! Y a pas moyen de remplacer ça par autre chose ? Jag har gjort detta flera gånger med en ostsås men jaja …
Emilie
3.6.12Om du kan ersätta den med saint môret eller kiri, du kommer att få praktiskt taget samma resultat !
Deborah
3.6.12Jag vill smaka longans nu…..Jag hade aldrig hört talas om det !
Muriel
4.6.12Tack min älskling, för denna tårta som kommer från hjärtat !
Amelie
4.6.12Jag saliverar framför min skärm, Jag är helt beroende av cheesecake och din är helt enkelt superb !
God dag, Kyssar
Emilie
4.6.12Tack så mycket Amélie, det gör mig väldigt glad !
Bra dag till dig också.
Kyssar
Citronen
4.6.12Mycket trevlig idé !
Emilie
4.6.12Tack citronblå 😉
BoopCook
6.6.12han är för vackeruuu !!! =D Jag älskar det, Mums !
Vice
Emilie
6.6.12Tack Boopcook, dina komplimanger gör mig alltid glad 😉