Tynd zucchinitærte, tapenade, gedeost og parmesan

Tarte fine à la courgette

Aujourd’hui je suis rentrée un peu en masse ric-rac à la maison pour faire à manger à Monsieur ce midi (oui oui les photos témoignent du manque de temps, Undskyld), pour tout vous dire il me restait à peine 15-20 min. Et bien il ne m’a fallu que ce temps là pour réaliser entièrement le repas.

Un coup d’œil rapide dans le frigo, une pâte feuilletée, des courgettes et un petit brain storming plus tard voilà une nouvelle idée pour un repas simple et rapide !

Et en plus Monsieur à trouvé ça top ! C’est qui la super woman(oui oui il faut se lancer des fleurs de temps en temps !) ?!!!

Tynd zucchinitærte, tapenade, gedeost og parmesan

ingredienser

  • 1 butterdejsrulle eller et stykke dej
  • 2 lille zucchini
  • 3 c. til s. sort oliven tapenade
  • 1/4 (eller mere) frisk gedeost
  • Friskrevet parmesan
  • Et skvæt olivenolie
  • Peber

Beskrivelse

Forvarm ovnen til 210°.

Fordel butterdejen på en bageplade. Fordel over tapenaden.

Vask og skær zucchinien i tynde skiver, anret dem pænt på dejen (vi tager alligevel lidt tid !) .

Tilsæt derefter frisk gedeostkrummer og lidt revet parmesan og afslut med et skvæt olivenolie og lidt peber.

Bage 15-20 min.

Serveres varm med en god årstidens salat.

Tarte fine à la courgette

Så hvem er superkvinderne? ?!!!

Emilie

Efterlad en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Obligatoriske felter er markeret med *

23 Kommentarer
  • Muriel
    12.10.12

    Jeg mistænkte det lidt …. Jeg vidste, du var Super Woman… I betragtning af de gode opskrifter du laver til os !

    • Emilie
      12.10.12

      Tak, men jeg gik på en god skole med super kvinder !!!

  • mestre
    12.10.12

    Betagende!! jeg kan virkelig godt lide. God aften biz

    • Emilie
      12.10.12

      Mange tak Somphet 😀
      God aften til dig også !
      Kys

  • kokkeparadis
    12.10.12

    En forening, som jeg rigtig godt kan lide
    God aften
    Valerie

    • Emilie
      12.10.12

      Tak Valérie for altid at være så flittig 😉
      God aften !

  • Hov
    12.10.12

    mmhm en lækker tynd og sprød tærte, jeg elsker !

  • Lili
    13.10.12

    Hvor er den smuk, men hvor er denne fine tærte smuk !!!!!! Min skat er også fortryllet, Jeg tror, ​​han kommer og sætter sig på hug ved dit hus, haha !!
    Stort kys min kære, god weekend !! xx

    • Emilie
      13.10.12

      Hej hej hej… han er velkommen derhjemme og det er du også !!!
      Tak Lili, det er yndigt 😉
      God weekend miss.
      XOXO

  • Lili
    13.10.12

    Åh, Jeg har lige set tilføjelsen i blogrollen, mange tak ! 🙂 Du er også hjemme hos mig !! <3 Kys xx

  • Lolotte
    13.10.12

    Jeg ville ikke have tænkt på at tilføje tapenade! EJ finder ideen fantastisk!

  • Claire-tte
    14.10.12

    Bravo, superkvinde ! En stor succes for 20 min, Jeg siger respekt !

  • poupougnette
    14.10.12

    ideen med tapenade er bare fantastisk!! Jeg vil med glæde tage et stykke af jeres lækre tærte, piger.! 😉
    Hav en god aften.
    Kys, kys ♥

    • Emilie
      15.10.12

      Mange tak Poupougnette, Så gemmer jeg en til dig 😉
      XOXO.

  • mistral
    20.11.12

    samme opskrift med tapenade ,mørdej,courgette,timian, fåreost og valmuefrø