Paistetut porcini-sienet

recette cèpes

Cette année les conditions météo étaient au top pour les champignons des bois, on a donc beaucoup profité des cueillettes par ici ! Et comme on est revenus avec pas mal de cèpes de Bordeaux et de bolets (ici des bolets bai), je me suis dit que j’allais vous proposer (encore) une petite recette toute simple et quelques astuces. Bon parce que des recette de champignons des bois il y en a pas mal par ici, pasta, des poêlées, des tartines, des tartes, polentasta… ja niin edelleen ! Bref de quoi vous faire plaisir !!!

Le cèpe c’est quand même le roi des champignons,

sa texture parfaite et son goûtbref juste du bonheur ! sitten vain maistelemme sitä, täällä se on parasta ja missä hyödymme eniten. Kotonamme me rakastamme sitä vain paistettuna, pastan tai valkosipulin siivulla (oui ail ikuisesti) ja presto meillä on hauskaa §! Jos sinulla ei ole mahdollisuutta lähteä poimimaan, Useiden vuosien ajan olemme löytäneet sieniä ja tatteja melkein kaikkialta, Suosittelen valitsemaan ne nuoret ja erittäin lujat.

helppo sieniresepti
porcini sieni

Paistetut porcini-sienet

POUR 2 IHMISET

sieni paahtoleipää
  • 250 g pieniä sieniä tai sieniä
  • 2 valkosipulinkynsiä
  • timjami, villitimjamia tai kuivattua oreganoa (valinta)
  • oliiviöljy
  • 20 g kasvismargariinia
  • Suolaa ja pippuria
  • Puhdista porcini-sienet juoksematta niitä veden alla, pienellä veitsellä, harjalla ja kostealla liinalla. Leikkaa ne puoliksi ristiin veitsellä.) paloina, muistaa poistaa putket (sammalta ei-tieteelliselle nimelle) jos ne ovat liian pehmeitä tai muuttuvat vihreiksi.
  • Pannussa, lämmitä margariini ja loraus öljyä.
  • Lisää sienet ja ruskista korkealla lämmöllä 3 minuuttia säännöllisesti sekoittaen.
  • Lisää puristettu valkosipuli sekä yrtit ja suola.
  • jatka ruoanlaittoa 2-3 minuutteja lisää.
  • Lisää pippuri lämmöltä ja tarjoile paahdetun leivän päällä, pastan kanssa tai muuten !
helppo porcini
syksyinen resepti

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

2 Kommentit
  • Äiti
    5.11.22

    Loistavia kuvia…. Ja Mia-Miam ! ihailen !